Win een reis naar het Zweden van Ikea

Ontdek het Origineel

Vorige Overzicht Volgende

Hoe is je Zweeds? Bolmen, Järvfjället, Skärhamn, Kallax en Toftan. Al jaren verbaast iedereen zich over die gekke IKEA productnamen. Bijna iedereen heeft moeite om ze goed uit te spreken. Wat de meesten zich niet realiseren is dat de wereldwijde meubelgigant zijn producten vaak vernoemt naar echte plaatsen in Zweden. Oefen nu je Zweeds door de namen van deze fantastische locaties zo goed mogelijk uit te spreken. Upload je filmpje en maak kans om een reis naar Zweden te winnen.

Wat hield de campagne ook alweer in?

In de ‘Ontdek het Origineel’ campagne werd duidelijk dat er achter al die vreemde, moeilijk uitspreekbare IKEA productnamen, bijzondere plekken in Zweden zaten. Kortom allerlei plekken in Zweden die hartstikke mooi zijn om eens met eigen ogen te zien en daarom weer geassocieerd moeten worden met toeristische plekken en niet alleen met IKEA-producten. Zoals bijvoorbeeld het idyllische Bolmenmeer in Småland, dat zoveel meer is dan alleen maar een beroemde toiletborstel in de schappen van de IKEA. De campagne was in 2021 zo succesvol dat Visit Sweden daarvoor een Gouden en Zilveren Leeuw voor Creatieve Strategie won op het Cannes Lions International Festival in 2022. Daarom organiseren we nu deze winactie.

Hoe kun je deze droomreiswinnen?

Thema's