Duitsland blijvend populair

Wij gaan graag naar onze oosterburen

Vorige Overzicht Volgende

WL-160406-253

Het Duitse inkomende toerisme boekt in 2017 voor de achtste keer op rij een recordresultaat. Van januari tot december registreerde het Statistische Bundesamt 83,9 miljoen internationale overnachtingen in accommodaties met minimaal tien bedden. Nederland blijft met 11,2 miljoen overnachtingen de belangrijkste herkomstmarkt voor het toerisme naar Duitsland. Deze cijfers maakt Duitsland onlangs op de ITB - een belangrijke beurs op het gebied van toerisme - in Berlijn bekend.

 

 

Veelzijdig Duitsland
Duitsland is niet alleen 'het vaderland' van veel caravan- en campermerken, het is ook een land met heel veel mooie en goed verzorgde campings. Daarnaast is het één de meest veelzijdige vakantiebestemmingen: strand, bos, bergen, meren: het is er allemaal...

WL-160624-014Met 3,1 miljoen overnachtingen meer dan in 2016 groeide het toerisme vorig jaar met 3,6 procent. Petra Hedorfer, bestuursvoorzitter Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT), legt uit: “Het Duitse toerisme ontwikkelde zich gedurende het hele jaar 2017 buitengewoon dynamisch. We kunnen 2017 afsluiten met een groei die bijna drie keer groter is dan in 2016. De basis voor deze uitstekende balans wordt gevormd door positieve economische cijfers en politieke stabiliteit.

 

WL-160930-082

Meer korte vakanties, meer stedentrips
Vakanties vormen de grote motor achter de groei van het Duitse toerisme. Volgens de voorlopige resultaten voor 2017 van IPK International steeg het aantal lange vakanties naar Duitsland met vijf procent en het aantal korte vakanties met acht procent. Binnen het segment vakantiereizen springt vooral het stedentoerisme eruit met een stijging van 15 procent.

 

Top 3: Nederland, Zwitserland en Verenigd Koninkrijk
Europa blijft de grootste markt voor het Duitse toerisme – bijna driekwart van de overnachtingen wordt vanaf hetzelfde continent geboekt. Met 11,2 miljoen overnachtingen is Nederland veruit de grootste markt voor het toerisme naar Duitsland, gevolgd door Zwitserland met 6,7 miljoen overnachtingen en het Verenigd Koninkrijk met 5,6 miljoen overnachtingen.

 

 

 

WL-161001-142Dichtbij Duitsland: actieve én culinaire vakanties
Na een succesvolle wintercampagne in een uitstekend winterseizoen, kunnen reislustige Nederlanders zich verheugen op een veelzijdig voorjaar in Duitsland zoals stedentrips, shoppen en wellnessreizen. Wat de bestemmingen gemeen hebben, is dat ze allemaal gemakkelijk bereikbaar zijn.

Na een succesvolle aftrap van de #duitslandactief campagne in 2017 is het Duits Verkeersbureau op zoek naar nieuwe fiets- en wandelambassadeurs. Gewapend met een videocamera bezoeken actieve vakantiegangers deze zomer de meest uiteenlopende regio’s in Duitsland. In het rijtje reisbestemmingen voor fijnproevers mag Duitsland in 2018 beslist niet ontbreken! Met elf driesterrenrestaurants komt Duitsland binnen Europa op de tweede plaats van de culinaire topbestemmingen, na Frankrijk. Ook de smakelijke traditionele Duitse keuken – met zijn grote regionale verschillen – komt binnen de centrale marketingcampagne ‘Enjoy German Food’ uitgebreid aan bod.

 

Lezers die dit blog lazen zijn ook geïnteresseerd in:

Thema's